Update cookies preferences

Myanmar Ontdekkingstour en Ngapali Beach 12 dagen.

Een 12-daagse ontdekkingstour door Myanmar met vele onvergetelijke hoogtepunten. Met o.a. de Shwezigon Pagoda, Mount Popa, Golden Palace Monasterie, drijvende dorpen en tuinen, lokale markten en de mooiste landschappen! Aansluitend een strandvakantie bij Ngapali Beach.

Reis van dag tot dag

Dag 1

Vertrek Amsterdam (ook Brussel of Frankfurt mogelijk).

Vlucht van Amsterdam naar Yangon.

Dag 2

Aankomst Yangon (transfer naar het hotel).

Bij aankomst wordt je verwelkomd door je gids en heb je een transfer naar het hotel. ‘s Avonds maken we een bezoek aan de 99,3 m hoge Shwedagon Pagode. In deze meer dan 2500 jaar oude pagode bevindt zich een schatkamer waar 8 haren van Boeddha worden bewaard. Het is het hoogste verering symbool van de bevolking voor Boeddha. Overnachting in hotel.

Dag 3

Yangon – Bagan (binnenlandse vlucht).

Ontbijt in het hotel en transfer naar de luchthaven voor de vlucht naar Bagan. Op de oevers van de Ayerwaddy Rivier bevindt zich het grootste aantal boeddhistische tempels, pagodes, stoepa’s en ruïnes van de wereld; de meeste dateren uit de 11de en 12 de eeuw. De bouwstijl van elk gebouw is typisch voor het boeddhisme, elk onderdeel heeft een spirituele betekenis. Het bezoek aan Bagan is een van de hoogtepunten van je reis. We nemen een kijkje bij de Shwezigon Pagoda, het prototype voor de latere stoepa’s en de beroemde pagodes van Myanmar. We gaan naar Shwesandaw Pagoda voor een panoramisch uizicht. De Htilominlo Tempel, is een 45 meter hoge tempel met fijne pleisterwerken en zandsteendecoratie aan de basis. Ananda Temple is een van de mooiste tempels van Bagan gebouwd door Koning Kyansitthar. We bezoeken ook een Myinkaba lacquerware dorp. We beëindigen de dag met een prachtige zonsondergang op een van de hoogste tempels waar we een magisch overzicht hebben over het hele gebied met zijn duizenden tempels. Overnachting in Bagan.

Dag 4

Bagan – Mount Popa – Bagan.

Ontbijt in het hotel. Start van onze rit naar Mt. Popa ongeveer 50 km buiten Bagan. De Popa Taung Kalut is 737 meter hoog en volledig afgezonderd van andere beboste bergen. Hij lijkt wel op een toren. De berg is gevormd uit een vulkaan die 250.000 jaar geleden uitbarstte. De 25 minuten durende klim is zeer stijl en hoog. Het wordt kouder naarmate men klimt en het uitzicht is overweldigend. Onderweg bezoeken we hutten van rietsuiker stengels. Hierna gaan we terug naar Bagan. We bezoeken een Min Nan Thu dorp en Paya Thonzu, waardevol voor zijn 13de eeuwse muurschilderingen. De Dhammayazika Pagode, een vijfhoekige pagode met een adembenemend zicht van op de hoog gelegen terrassen en Law Ka Nanda Pagode met vele zitbanken van waar men een mooi overzicht heeft over de Ayerwaddy Rivier. We bezoeken de Dhamayangyi Tempel, een reusachtig rode bakstenen tempel gebouwd door Koning Narathu, de Sulamani Tempel een mooie reusachtige structuur gebouwd door Koning Narapati Sithu. We kijken naar een Zonsondergang vanop de Pyathatgyi Tempel. Overnachting in een hotel in Bagan.

Dag 5

Bagan - Mandalay (binnenlandse vlucht) en Amarapra – Sagaing.

Na het ontbijt een transfer naar luchthaven voor vlucht naar Mandalay. Dit is de tweede grootste stad en de laatste Koninklijke hoofdstad van Birma. We maken een rit naar Amarapura via de U Bein Brug, een 1.6km lange houten brug, waarvan men zegt dat dit de langste teakenhout brug is ter wereld en 150 jaar geleden gebouwd. De brug verbindt Amarapura met een eiland midden in het meer Taungthaman, de rivier is een vluchtige massa water die opdroogt gedurende de winter. Sagaing is een stad aan de voet van Sagaing Hills, met honderden pagodes, kloosters en nonnenkloosters. In Sagaing bezoeken we de Soon Oo Ponya Shin Pagoda, gelegen op de hoogste heuvel waar men een schitterend panoramisch zicht heeft over de valleien en de uitgestrekte Ayeyarwady Rivier. Na deze excursie een bezoek aan de U Min Thonze (Hal met dertig boeddha’s). Als men wil kan men nog een bezoek brengen aan de zilversmid workshops in het dorp Yahtaung. Overnachting in hotel Mandalay.

Dag 6

Mandalay – Mingun – Mandalay.

Ontbijt in hotel. Daarna rijden we naar jetty. We nemen de boot tot Mingun, gelegen langs de westelijke oever van de Ayeyarwady Rivier. Bij aankomst Mingun, een bezoek aan de reuze onafgewerkte Mingun Pagoda gebouwd tussen 1790 en 1797, die gespleten werd door een aardbeving in 1838. Het is mogelijk ’s werelds grootste stenen massa. We bekijken ’s wereld grootste luidende klok van 87 ton gebouwd in 1808 door Bodawpaya. De Mya Thein Tan pagode heeft een zicht op de Sulamani Pagode op de top van de Mount Meru op het Tavatimsa plein met nats. We gaan terug naar Mandalay met de boot. We bezoeken ook de Ku Tho Daw Pagode welke bekend om ’s werelds grootste boek, omgeven door 729 marmeren stenen gegraveerd met boeddhistische schriften. We gaan verder naar Golden Palace Monasterie, wat vroeger een deel was van het paleizencomplex waar Koning Mindon leefde. ’s Avonds panoramisch zicht vanaf Mandalay Hill. Overnachting in Mandalay.

Dag 7

Mandalay – Heho (binnenlandse vlucht) en Inle Lake rondrit (per boot).

Ontbijt in hotel. Daarna hebben we een transfer naar de luchthaven voor de vlucht naar Heho. Je bevindt zich nu in de Shan Staat. Het heeft en aangenaam klimaat op 800 meter boven zeeniveau. Een rit naar Nyaung Shwe. Onderweg fotostop bij het oude houten Shwe YanPyay klooster, de pagode en het museum. Sightseeing per boot op het prachtige Inle Meer, welke de tweede grootste meer van Myanmar (17.7 km) is, waar de Inthar-stam woont in paalwoningen op het water. We bezoeken drijvende dorpen en drijvende tuinen met lotusbloemen. De speciale manier van roeien met een peddel aan het been zullen we kunnen bewonderen. Alsook de speciale manier van visvangst. In de namiddag een bezoek aan de beroemde Phaung Daw Oo Pagode. Overnachting aan het Inle Meer.

Dag 8

Inle Meer – Indein – Bezoek Inle Meer (per boot).

Na ontbijt bezoeken we een van de lokale 5 daagse markten waar u kennis maakt met de lokale bevolking Pa-O, Danu and Intha die hun goederen hier op de mobiele markten verkopen. Elke vijfde dag komen ze in hetzelfde dorp terug. We maken een boottrip langs de irrigatiekanalen naar het Indein pagode complex, een archeologische site waar zich honderden Shan pagodes bevinden. Sommige dateren van de 17e en 18e Eeuw. Overnachting aan het Inle meer.

Dag 9

Inle Meer – Heho – Thandwe (binnenlandse vlucht) en Ngapali Beach.

Na het ontbijt hebben we transfer naar luchthaven voor de lokale vlucht naar Thandwe. Bij aankomst transfer naar Ngapali Beach en inchecken in het hotel.

Dag 10

Ngapali Beach.

Vrije dag aan het strand.

Dag 11

Dag 12

Ngapali Beach – Thandwe – Yangon (binnenlandse vlucht).

Na het ontbijt een transfer naar de luchthaven voor de lokale vlucht naar Yangon. In de voormiddag maken we een wandeling langs de rivier en de haven waar de ferry’s vertrekken naar Patein in de Delta en de steden bovenaan de Ayerwaddy rivier. We rijden langs de markt van China Town. Fotostop bij de oude koloniale gebouwen. Bezoek aan Bogyoke Aung San Market (Scott Market) gesloten op maandag. We wandelen langs de drukke straten van de benedenstad. ’s Avonds bezoeken we de laatavond markten met hun uitgestalde goederen. Daar heb je de gelegenheid om het ware leven van Yangon te ontdekken. Overnachting in Yangon.

Dag 13

Yangon vertrek met internationale vlucht.

Na het ontbijt verlaten we het hotel voor de transfer naar de luchthaven voor je internationale vlucht.

Dag 14